mysliwiec (mysliwiec) wrote,
mysliwiec
mysliwiec

Мир можливий лише тоді, коли є дві сторони, які направду миру прагнуть.

Мир можливий лише тоді, коли є дві сторони, які направду миру прагнуть.
А вони обіцяють нас любити, якщо ми станемо такими, як вони хочуть.

— Найбільш обговорюване нині питання в суспільстві — про можливість примирення. Думки розходяться полярно — від "мир за будь-яку ціну" до "перемога за будь-яку ціну". Яка ваша думка?

— Я не бачу можливості примирення чи миру. Мир можливий лише тоді, коли є дві сторони, які направду миру прагнуть. Назагал так виглядає, що ми прагнемо миру, що ми не хочемо війни ані з Росією, ані з кимось іншим, але це одностороннє бажання. ...

Правдиве замирення — справа обох сторін. Таке рішення не може бути одностороннім.

— Інша сторона каже, що теж хоче миру, але на певних умовах.

— Отож-бо. Вони обіцяють нас любити, якщо ми станемо такими, як вони хочуть. Це не є правдиве прагнення миру.
Мир мусить бути принциповим: ми хочемо миру, а вже тоді говоримо про умови. А не навпаки — спочатку ставимо умови, а якщо ми їх виконаємо, то тоді вони, може, погодяться.
... Максимально, що можна зробити за таких умов — коли одна сторона проти замирення, — це укласти угоду про припинення бойових дій.
Але не треба називати це миром. Бо то не мир, то сміх....

Мир не є предметом угоди — він є підставою для угоди. Бо мир — це стан. Стан душі. Якщо мир — наше справжнє прагнення, якщо ми вважаємо мир за нормальний стан речей, і обидві сторони на тому згоджуються — тоді мир можливий.
А якщо нас цікавить не мир, а умови, тоді миру не буде, навіть якщо всі умови раптом виявляться задоволеними.
А коли так, усе, на що ми можемо розраховувати, — угоди про ненапад.
Але треба бути свідомими того, що це, по-перше, не є мир, а по-друге, це дуже непевний стан. І ми з вами вже добре про це знаємо.
Ми прокидаємося зранку і питаємо: не стріляли сьогодні? А-а-а, тоді сьогодні ще мир. А назавтра — Бог знає, як воно буде.
Це не є стан миру.




...ця війна. За нею стоять далеко глибші причини, ніж ті, які ми з вами бачимо відразу і які обговорюємо. Глибокі причини, що закорінені в нас, стоять і за самою війною, і так само за нашою реакцією на те, що відбувається. На те, що відбувалося і відбувається в Криму. На те, що відбувається наразі в Донбасі. ...
Це не так, як було, приміром, з Гітлером, — ситуація з Гітлером була далеко яснішою. Те, що робив Гітлер, зараз частково повторюється в діях Росії, і варто було би глибоко застановитися — чому?
Це не є виключно економічне питання чи там геополітичне. Тут відбуваються глибокі духовні процеси.
А ми замало сил витрачаємо на те, аби їх пізнати і лікувати те, що вимагає лікування.


Звідси:
Про нашу війну і про те, як не втратити себе в ній, — ця розмова з патріархом-емеритом Української греко-католицької церкви Любомиром Гузаром.



Этот пост размещен также на http://mysliwiec.dreamwidth.org/
Subscribe

  • Post a new comment

    Error

    default userpic

    Your reply will be screened

    Your IP address will be recorded 

    When you submit the form an invisible reCAPTCHA check will be performed.
    You must follow the Privacy Policy and Google Terms of use.
  • 0 comments